onsdag, juli 30, 2014

Tomorrow... blir nog bättre...

Ja, idag var dagen då jag tyckte att det var dags att röra på sig lite extra. Alltså skulle jag promenera in till stan. Det är drygt en mil tur och retur och helt klart överkomligt. En vanlig dag alltså. Idag är ingen vanlig dag.

Idag är det en sommardag i slutet av juli i Herrens år 2014. Det säger väl allt. Luftfuktighet modell Amazonas och temperatur modell Ekvatorialafrika. I alla fall nästan. Och en totalt värdelös asagud vid namn Tor som visar höjden av inkompetens åtminstone här i trakten runt Kalmar. Lite slammer och någon skur, sedan tröttnar han utan att åtgärda problemet, det som är hans rätta uppgift nämligen att se till att luften går att andas. Jag har gett honom sparken många gånger. Tur att vi inte tror på såna som honom längre. De är Nordens största bluff. Större än Nigeriabreven till och med.

Nu när jag har kommit hem efter att på ditvägen förtvivlat kryssat mellan de små skuggorna som träd och husväggar (sparsamt förekommande) kunde erbjuda och sedan på hemvägen känt hur regn- och åskmolnen började hopa sig för att liksom aldrig bestämma sig så är jag ett par erfarenheter rikare. Samt ett par blåsor på fotsulorna.
  • Promenera inte till Kvarnholmen när temperaturen närmar sig 30. Har du ingen hund med dig betraktas du som galen. Sannolikheten för att du ÄR det är långt ifrån försumbar. Går du även hela vägen därifrån så är sannolikheten nära 1.0.
  • Det finns faktiskt folk som inte fattar att man inte kan ta vegetarisk mat på en lunchbuffé med samma slev som man just letat runt med i fläskgrytan bredvid. Hur trög får man egentligen vara??? OK, vi skyller på värmen. Den här gången. Det hjälper ju dock inte vegetarianen som tveklöst får problem av onämnbar art (jag ska bespara er detaljerna) någon timme senare.
  • Den mest naturliga platsen för att montera upp en spegel i helfigur KAN vara framför en toalettstol. Jag skämtar inte. Jag har upplevt det idag. Man går in på toa, sätter sig där det är meningen att man ska sitta och när man tittar framför sig så ser man en person som gör EXAKT samma sak som jag. Dessutom är vi oerhört lika och man befinner sig obekvämt nära varann. Och jag kan lova, det är inget jag VILL se. Jag avskyr speglar i största allmänhet, men VEM vill se sig själv i helfigur i det läget, inklusive alla detaljer? Eller är det så att det är en man som har satt upp spegeln och helt enkelt utgått från att han inte har ögon i nacken heller? För det är helt klart, åtminstone efter mitt toabesök idag efter lunchmaten, att de flesta i varje fall inte har ögon att sikta med framåt. Hur svårt är det för en man att sitta när han kissar???
Men nu är jag som sagt hemma. Duschen väntar samt ett speciellt bad för de misshandlade fötterna som straffar mig för stolleprovet tidigare idag. Det kan jag ha tycker de, och det tycker jag också. Faktiskt.
Trogna följeslagare. De är värda lite lyx, men de har inte förlåtit mig än.

I morgon är en annan dag. Jag ska försöka vara klokare, och jag hoppas att vädermakterna (Gud, du står ju alltid på min sida!) kan gynna oss i Kalmar lite lite mer med start i morgon. Tomorrow Tomorrow, I love you, Tomorrow!




Inga kommentarer: