lördag, juni 21, 2014

Ha en fortsatt härlig midsommar!

Midsommardag.... Det kan nog för många vara en tung dag, av olika orsaker. Här hos oss i Djurängen går dagen i födelsedagsfirandets tecken och vi känner oss hyfsat pigga trots att vi hade full rulle här hemma hela dagen och en bra bit in på kvällen med gårdsfest med grillning, tävlingar och samvaro med familj och vänner. Det blev en härlig dag! Och jag är faktiskt lite stolt över mig själv: Idag var jag uppe redan före kl 0700 för att förbereda morgonuppvaktning med tomtebloss (ja ja, det är ju födelsedag och inte jul....), kaffe, paket och marängbomb med jordgubbar, glass och grädde. Jag fick tvinga liberalen att öppna ögat innan blosset hade brunnit ut helt ;-)

Liberalen kallar en av sina presenter för Den Helige Anden...
Senare idag väntar lite stök hemmavid och så hoppas vi kunna avsluta dagen på Café Söderport med ett glas vin eller två. Matfrågan är redan löst. Med vår sedvanliga planering inför lunch och grillfest i åtanke så kan man misstänka att det finns rester över, och det är helt rätt. Kylskåpet känns om möjligt ännu mer fullt nu än innan vi dukade fram igår. Fördelen är att man slipper laga mat på en hel dag... eller kanske till och med två.

Nu är den svenska sommaren här, med sol, vindar, moln, regn och hotande hagelskurar, precis som det ska vara. En del brukar säga: "Den svenska sommaren är den bästa dagen på hela året." Tja, man vet ju inte, men faktum är att jag, som ju älskar vintern, inte alls mår gott av tryckande värme och strålande sol. Jag mår bättre i det här lite mer modesta vädret, så jag är ganska nöjd för tillfället. Däremot märker jag ju att det blåser vindar som jag inte alls är nöjd med på andra håll och i andra avseenden, men dem återkommer jag till. Nu ska här firas!

Ha en fortsatt härlig midsommar!

Inga kommentarer: