tisdag, november 19, 2013

Tisdag med tack!

Nu är det hög tid att på allvar ta itu med den andra delkursen i min inledda teologiska bildningsbana, nämligen systematisk teologi. Det momentet känns mer intressant än det förra och mer i linje med vad jag vill fördjupa mig i, men sanningen att säga så blev kyrkohistorien faktiskt mer spännande och lärorik än jag trodde ju längre tiden gick fram till examination. Det var dessutom kul att idag få meddelandet via mail:
Hej Birgitta! 
Betyg 2: VG; Texten var välorganiserad och klar med tillräckligt faktainnehåll. 
Allt gott!/NN
PS. Starkt gjort, jag vet att det inte kom helt lätt med tanke på omständigheterna! 


Så nu är det bara att ge sig på resten alltså. Första examinationen gav också högsta betyg, så jag har i varje fall fått en god start. Jag kan om jag vill, eller hellre, om Gud vill.... Tack alla som bidragit med stöd, omtanke och kärlek! Trots tröttheten som har lagt sig som en blöt filt över hela mig och med ischiasben som plågar musten ur en så har jag ändå tack vare er alla livsgnistan kvar!

Senare idag så väntar första repetitionen med fullt komp och solister med bästa Vox Communis inför julkonserten i Kalmarsalen den 9 december. Du kommer väl?? Det kommer att bli en höjdarkväll, jag lovar! Och kvällen som väntar idag blir inte sämre den heller, med hårt jobb naturligtvis men också med massor av glädje och smittande julmusik som jag lovar kommer att lyfta taket!

Inga kommentarer: