onsdag, oktober 03, 2012

Dags att pröva Gudsvinden?

"Jag vill lyfta mina vingar som örnen
jag vill vänta på den rätta vind
När den kommer vill jag kasta mig ut
jag vill lita på vinden
och låta den föra mig"
(Per Sötorp)

Så sjunger jag ibland. Idag var det just den texten och melodin som ockuperade min hjärna under cykelturen hem från stan efter ett sent möte. Jag undrar vad det kan betyda... Är det så att jag har kommit till ett tillfälle då det är dags att pröva just att Gudsvinden bär?

Kanske är det så. Frågan är bara på vilket sätt. Men kanske är det just det som är själva finessen. Den kan ju inte bära förrän man prövar den. Och det handlar om tillit, om att tro på att man är älskad precis som man är. Lyssna gärna på den underbara Se hur Gudsvinden bär här framförd av Ingmar Johansson själv.

Inga kommentarer: