fredag, mars 18, 2011

Jag hade en dröm....

Den gångna natten var av det mer aktiva slaget. Jag lyckades vara med på stor presssträff med två av Vänsterpartiets mer framträdande kvinnliga personligheter och fick vara med och meddela en mycket stor nyhet. Fotografernas kameror jobbade på högvarv och mikrofonerna i reportrarnas händer sträcktes fram med frenesi över den vackra vattenspegeln som vi hade placerat oss vid. Det var spännande. Tyvärr är ju drömmar ganska oberäkneliga, speciellt när man ska minnas dem efteråt. Jag har alltså inte en aning om vad det var för nyhet som presenterades, och jag antar att det inte finns någon att fråga heller ;-)

Nåväl, efter presskonferensen gick vi ut på stan. Stan vimlade av små rådjur. Ett av de större kom och lade sig i mitt knä där jag satt på marken och njöt av solen. Jag hade ingen aning om att rådjur kunde bli så stora och tunga! Hur som helst, rådjuret började nosa på min randiga gulbruna kappa och gnällde "Den är ju gjord av kattpäls!". Alltså , rådjur kan prata också, det visste ni inte va?

Jag försökte urskulda mig med att förklara att det inte var en vanlig katt utan en tiger (precis som om det hade varit bättre) och att den redan var död när jag köpte kappan (vilket ju i och för sig bör ha varit sant), men rådjuret fortsatte att skälla på mig och hävdade att man inte ska ha kattskinn på sig om man inte är en katt själv förstås.

Då vaknade jag. Goe maken satt på sängkanten och försökte skaka liv i mig och meddela att frukosten var klar. Det är så skönt att få frukosten fixad på morgnarna :-)

Men drömmen undrar jag över förstås... Frågan är om det finns en djupare mening eller inte. Jag får väl fundera vidare och se om det kommer en spännande fortsättning kommande natt :-)

Inga kommentarer: