tisdag, augusti 10, 2010

Höger UT marsch!

Nu har då det vanliga jobbet kommit igång igen, dvs att faktiskt vara på plats på kontoret åtminstone en stor del av dagen. Jag har fått en ny dator! Den är riktigt fin och snabb och kommer att vara till stor nytta, det vet jag. Stort tack till den unge man som har lagt ner åtskilliga timmar på att tanka över allt material från den gamla till den nya! När jag väl har fått ordning på e-posten så är jag rejält fit for fight igen. Det tar ett litet tag, men snart....!

Idag har KD lanserat sina valaffischer http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=3911604 Med hjälp av bilder på djur från savannen vill man säga att KD vill ha ett mänskligare samhälle. Hmm.... Är det fler än jag som har svårt att fatta logiken? Eller är det så att verklighetens folk tror att verklighetens folk befinner sig på den afrikanska savannen?

Jag kan också enkelt konstatera att frihetsbegreppet innebär olika saker för olika partier. Frihet för Folkpartiets Jan Björklund är att tvinga föräldrar till stökiga barn att sitta med i skolan. Visst sjutton var det just frihet som liberalerna byggde sin ideologi på? Ja, då har de nog flyttat sig en bit från den numera, dvs under majorens ledning. Han har nog beordrat sina mannar "Höger ut marsch" eller hur heter det?

Just det, det är ju egentligen riktigt när man tänker efter. När vi kommer från vänster den 19 september så får de ju smita ut åt höger från Rosenbad allihop, majoren, verklighetens folk och savannens djur om vartannat. Höger UT marsch!

Inga kommentarer: