söndag, november 01, 2009

Grattis AIK!

Jag sa det faktiskt väldigt tidigt: Det blir AIK i år. Och så blev det. Även en blind höna kan hitta ett korn, ha ha :-) GRATTIS!

Men jag lider med Göteborg. Det måste vara en lite svart söndag idag. Staden är borta från SM-guld i Damallsvenskan, Änglarna blev "bara " tvåa och Örgryte fick respass ner till Superettan direkt. Det sista tycker jag är väldigt trist. Laget har visat en oerhörd moral nu under säsongsavslutningen och var värda en kvalchans. Istället tog DIF den platsen, och det gillar jag INTE, oavsett vad min partiordförande säger i frågan. Där är vi inte överens. Heja Assyriska i kvalet :-) Den matchen blir nog en aning svårare än dagens där Kalmar FF i princip inte spelade för nånting, och då blev resultatet därefter. Motivation betyder mycket.

AIK är väl värda att bli svenska mästare, även om jag inte har speciellt mycket till övers för supportrarnas uppförande. Det brukar liksom inte vara så kul att ha dem som grannar på läktaren på Fredriksskans. Stämningen blir lite otäck för att tala litotetiskt. Men eftersom IFK Göteborg redan har många fler guld än AIK så unnar jag AIK segern i år. Är man underdog så är man.

Inga kommentarer: