fredag, maj 15, 2009

Välfylld vecka

Vilken vecka, puh...
  • Kontoret ser ut som ett bombnedslag sedan i lördags. Förutom den allmänna flyttröran så finns det tonvis med EU-valmaterial här som väntar på omhändertagande och utdistribution.
  • Beslut om besparingar i nämnden i torsdags (Protesterna kom redan förra veckan och höll i sig fram till igår. Nämndens borgerliga opposition sa dock inte flaska ens. Snacka om att huka sig... Men skönt att veta att vår verksamhet betyder så mycket för folk i allmänhet. Borgerliga nämndsledamöter bryr sig desto mindre.)
  • Slutspurt i budgetförhandlingarna måndag-tisdag-onsdag-torsdag-fredag.
  • Frysen stod öppen en hel dag i onsdags. Gissa hur jag tillbringade kvällen.
  • Sista dagen att lämna in kandidater till kyrkovalet idag fredag.
  • Eurovision Song Contest i dagarna tre. Det är ju kul, men Piff och Puff som hånglande programledare klarade jag bara inte av.
  • Dåligt samvete för att jag inte hinner ringa de viktigaste telefonsamtalen. Jag SKA skärpa mig...
Däremellan jobb, jobb, jobb och jobb. Samt städning och tvätt. Matlagningen överlåter jag med varm hand åt goe liberalen som för övrigt ikväll ska på husfest och sjunga svenska schlagercovers. Det ni!

Men med en go familj, Vox Communis och Äventyrsbadets 25-metersbassäng så klarar man för övrigt tunga veckor. Tack för att Ni finns!

Inga kommentarer: