onsdag, december 03, 2008

Nu har det hänt!

"Lyssna! Gläd dig! Nu har det hänt!"

Så börjar en av de sånger Vox Communis ska sjunga på julkonserten på Kalmar Teater den 9 december. Den handlar om ursprunget till vår kristna jul, nämligen Den stora nyheten. Alla som vill komma och lyssna är välkomna! Vi sjunger en blandad repertoar och mixar friskt bland stilar och textinnehåll och pendlar mellan seriöst och riktigt larv. Välkomna!

Fast nu var det inte riktigt "Den stora nyheten" jag tänkte på i första hand. Dagens stora nyhet i hemmet är en plasma-platt-TV. Goe liberalen har fått en ny kompis och förlorat sitt stora tjatobjekt. En omställningskris lär vara under uppseglande.

Fast jag ger mig. Den här bilden ÄR bra. Och så kan jag läsa texten utan att sitta max 75 cm från tv-rutan. Det är också en stor fördel för mig eftersom jag är så beroende av textade program. Men den ÄR stor. Och energisnål. Det sistnämnda är i alla fall skönt att veta.

Inga kommentarer: