onsdag, december 31, 2008

Gott Nytt 2009!




Idag är det Nyårsafton. Denna afton inger mig alltid blandade känslor. Det är något ödesmättat med nyår tycker jag. Hur som helset, jag tänker önska alla GOTT NYTT ÅR i alla fall!




Och det gör jag med två dikter av Kalmar kommuns kulturpristagare 2008, Jan Nordström:

DET SPELAR ROLL

jag tror på

hopp som ett inre land

kärlek

närhet

ömhet

säga som det är

ett hjärta fullt av lätt och tungt

jag tror

att vi är människor med varann

där det spelar roll

hur du och jag

lever våra liv

att vi försöker

göra det

så vackert det går



TILLSAMMANSHET

tillsammans är

du och jag och hon och han och dom och vi

starkare än

de



som vill ont


(ur diktsamlingen Jag vilar i din hand, utgiven av Jan Nordström, Kalmar 2007)

Du spelar roll. Det du gör spelar roll. Du är viktig. Glöm inte bort det under det nya året. Tillsammans kan vi göra året så vackert det går.
GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!

Inga kommentarer: