fredag, oktober 17, 2008

Heja heja heja!

I onsdags var det dags för den traditionella sammandrabbningen mellan Kalmars politiska partier. NBV anordnade Drogkampen, en tävling där man får testa sina kunskaper inom området drogpreventivt arbete och samtidigt lära sig en hel del nytt. Fyra partier deltog (mp, fp, s och v). Man kan verkligen undra var Kalmars kristdemokrater, centerpartiser och moderater hade gömt sig denna kväll. Moderaterna var inte med förra gången heller, så där handlar det väl om något systematiskt, men c och kd brukar inte försitta några chanser att visa upp sig. Nåväl, det utkämpades en ädel kamp mellan de lag som vågade ställa upp. Vilka som vann? Ja, min blygsamhet kanske inte tillåter att jag berättar det, men (v)årt lag var helt enkelt bäst. Den främsta anledningen var förmodligen att jag inte deltog denna gång. Förra gången, då jag var med, gick det inte riktigt lika bra....

Jag hade istället fullt upp med att jobba med underhållningen. Kören Vox Communis ställde nämligen upp och sjöng och skapade på så sätt en lite festligare inramning än vanligt. Tack kören! Ni är fantastiska! Om ni bara visste hur mycket ni gör för det allmänna må-bra-tillståndet!

Inga kommentarer: