tisdag, maj 20, 2008

Skämta aprillo i maj?

Nya lilla bilen hämtad! En liten miljöklassad fransk pärla från Tjeckien med betoning på liten ska nu hjälpa mig och mitt dåliga samvete när jag måste åka bil istället för att cykla. Den gula Cordoban lämnade jag hos bilhandlaren, inte utan viss sorg i hjärtat och en ganska stor dos separationsångest, men jag tror att den får det bättre hos nästa ägare. Jag hoppas det i alla fall. Tack och farväl!

Örat är nästan OK nu! Efter en förmiddags väntan på öronmottagningen och ett par minuters läkarbesök så fungerar jag nästan som vanligt. Jag får bara inte glömma att hämta ut mina gula droppar på apoteket. Jag har inga laster i form av tobak, alkohol eller andra droger, men gula örondroppar kan jag inte leva utan!

Förresten, det kanske var meningen att detta skulle sammanfalla. Från gul bil till gula örondroppar. "Tro inte att du slipper det gula!" Jag tror minsann att den lille spanjoren med mig skämta aprillo! ;-)

Inga kommentarer: