måndag, maj 19, 2008

Det hänger på örat...

Idag jobbar jag hemifrån. Det är inget jag har valt själv. Idag är det nämligen första dagen för vår prao-elev, och självklart skulle jag som handledare vara med honom första dagen. Nu blev det inte så. Det sprack på grund av örat. En envis hörselgångsinflammation sabbade nattsömnen och idag måste jag vila både kropp och öra. Usch och blä. Det är himla trist att sitta hemma och vara hänvisad till bara dator och sms. Det hindrar dock inte telefonen från att ringa, frustrerande nog. Kanske kan jag ringa upp dem som söker mig om några timmar, förutsatt att sprängvärken ger med sig. Innan dess är det liksom ingen idé.

Men det finns ju alltid saker att göra ändå. Allt det där som annars inte blir skrivet kan man ju roa sig med att formulera. Eller så kan man ge sig i kast med allt det där som man annars inte hade läst. Eller så kan man iritera sig över att SydSam inte verkar ha fattat att jag har anmält förhinder till deras årsmöte i Lund på torsdag eftersom jag fortfarande står på sändlistan som deltagare när jag fick dagordning och seminarieprogram i förmiddags med snigelposten. Fast den irritationen har lagt sig nu ;-)

Ryssland vann hockey-VM! Kul! Men jag tänker inte tacka för de svenska domarinsatserna... Snacka om glädjefnatt efter Kovalchuks segermål i sudden igår kväll! Tiden går fort nu för tiden. Tänk att det var 15 år sedan Ryssland blev världsmästare sist. Jag lever nog fortfarande i tron att Ryssland/Sovjet dominerar hockeyrinkarna världen över. Den ryska hockeybaletten som följdes av hockeylåten (ryska/sovjetiska nationalhymnen) minns man från 70-talet då mamma alltid hade radio eller TV på när det var storturneringar på gång, och det präglar mig ännu. Ibland är man hopplöst konservativ, hur radikal man än är ;-)

Svenska fotbollsförbundet prövar nya grepp för Svenska cupen. Tja, alla har ju rätt att misslyckas, och en del idéer kanske måste prövas, men den här cuphelgen på Strömvallen blev ju ingen direkt höjdare. Det som var roligt var att KFF vann sin match. Desto tristare var publiksiffrorna. Varför återgår man inte till den gamla policyn som lät laget i lägst serie spela hemma? Det ger ju möjliga publikintäkter åtminstone till ETT av lagen. Som det är nu blir det spel för tomma läktare, och hur kul är det?

I morgon får jag hämta den nya lilla bilen. Jag hoppas att örat ger med sig tills dess!

2 kommentarer: