tisdag, februari 26, 2008

Vice ordförande för ett bolag man inte vill ha...

Igår var det fullmäktige. Intressant att notera är att Folkpartiets gruppledare numera är vice ordförande i Salvestaden AB.

Men vänta nu, var det inte Folkpartiet som hela tiden har hävdat att kommunen inte ska engagera sig i bolag och speciellt inte i bolag som driver Salve-verksamhet?

Jo minsann, så var det, med betoning på "var". Nu gäller andra tongångar.

Tydligen.

"Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri."

6 kommentarer:

Basse sa...

Well, det är ju kommunbolagets styrelse som är Salves styrelse, eftersom Johan Persson (s) ville ha det så.

Och eftersom ägardirektivet från kommunen säger ungefär "Sälj för tusan!" så bör det ju egentligen bara sitta Salvekritiker i styrelsen...

Birgitta Axelsson Edström sa...

Sedan när bestämmer Johan Persson (s) över Folkpartiets nomineringar?!?

För övrigt ligger det nog nåt i det du säger..
;-)

Basse sa...

Äh. Det hade blivit en folkpartist i Salve hur eller hur. Varför inte Inger?

Hon har fått många "gratulationer" från oss i partiet kan jag säga :)

Birgitta Axelsson Edström sa...

Hon fick ett Grattis från mig också :-)

Och jag tänker inte lägga mig i era nomineringar heller, men en sak kan jag dock säga: Om det hade gällt mitt parti så hade jag förespråkat att vi skulle avstå platsen helt.

Pierre Edström sa...

Gäller det Kalmarhem också Rödstrumpan? ;-)
Puss

Birgitta Axelsson Edström sa...

Absolut inte. Kalmarhem är ett bolag som bedriver en verksamhet (allmännyttans hyresbostäder)som vi inom vänstern värderar väldigt högt. Där har vi ALL anledning att engagera oss.

Så det så.
Puss.