måndag, februari 25, 2008

Tänk vad man kan bli förbluffad ibland!

Ibland blir man förbluffad.

  • Tänk att man kan hålla med om en åsikt på den blåa lokaltidningens ledarsida. Kryss i taket!
  • Tänk att det finns fullmäktigeledamöter som orkar ställa samma fråga hundra gånger. Även om man är långrandig så krävs det både mod och envishet för att klara av det.
  • Tänk att man kan komma i tid en måndag morgon trots att man var hiskeligt sent ute och dessutom envisas med att cykla. Jag är djupt tacksam för medvinden! Lika tungt som det var lätt att cykla hit blir det att cykla till fullmäktige strax, för då ska jag åt andra hållet. Det blir säkert en rödare och rosigare Birgitta än vanligt som sitter på kf och blir arg (men det är som vanligt).
  • Tänk att en del har så himla svårt att skilja på höger och vänster! Såna som jag, som inte kröp ordentligt som bebisar, har svårt för det där rent motoriskt. Fråga mig, jag vet. Men ideologiskt, där är det kristallklart. För mig alltså.
  • Tänk att det finns folk som klarar av att laga tänder utan bedövning. Det gäller goe liberalen t ex. För min del tar jag hellre en överdos Xylocain än låter ett tandläkarborr komma i närheten av min obedövade mun!
  • Tänk att man blir tusen gånger piggare när det är lite solsken ute. Det gäller även mig. Och jag gillar ju inte ens solsken...

;-)

1 kommentar:

Pierre Edström sa...

Tänk att man är en sån karlakarl va :-p