fredag, november 23, 2007

Veckans två värsta besvikelser

1. England tog sig inte till fotbolls-EM. Den brittiska regeringen tillsätter nog en utredning och utlyser landssorg. I sedvanlig ordning sparkas tränaren. Ingen verkar vilja ta över. Man kan knappast klandra tränarkollektivet. Det finns nog inte många uppdrag som är mer kamikaze än just detta. Kanske kan min personlige favorit och det stora diplomatämnet Peter Antoine anta utmaningen?

2. Anders Borg sänker inte arbetsgivaravgiften. Beskedet kom idag. Ännu ett vallöfte åt pipan. Än en gång sviker det nya arbetarpartiet sina väljare. Det gaur inte, åtminstone inte just nu, att hålla vad man lovat.

Och var dessa två besvikelser några direkta överraskningar? Nej, knappast. Man blir luttrad med tiden.

2 kommentarer:

Mikael.R.Nilsson sa...

Hej Birgitta

Tack för du länkar till min blogg jag ska snart länka till din bara jag kommer på hur man gör!

Mats sa...

Synd, men England förtjänade inte en Em plats. Som Gerrard sa efter att ha blivit utbuad under ligamatchen i helgen. "De har all rätt att bua åt mig och de andra, vi förtjänar vartenda burop efter vårt fiasko". Bra Steven, stå upp som en man och erkänn.

Det med lånkarna har jag fått instruktioner om, det blir fel i alla fall. Har mina länkar på den andra bloggen.