måndag, november 19, 2007

Dikter och tankar

Jaha, så var man i tidningen med färgbild och allt:
http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/goer_dikt_av_politiken

Det är faktiskt så att vi som jobbar med politik kan göra en del annat också, och det är ganska välgörande att låta bli att ta sig själv på fullt allvar alltid. Att vända och vrida på orden är både roligt och nyttigt och nånstans så tror jag att det är en hjärngympa som håller de små grå i trim också, liksom smilbanden. Tack Basse för att du tog upp bollen och fortsatte rimduellen!

Goe liberalen är också en hejare på att få till rimmen. Till min yngste systerson fick vi gemensamt till bland annat följande rader när han fyllde 15 år i oktober (och fick pengar i kuvertet i present):
Var förståndig, tänk med skallen
Lägg dem ej på Värendsvallen
Nu vi höjer våra röster:
Lycka till i Ettan, Öster!

Tack goe liberalen för gott samarbete! Och ja, jag VET att du har fler träffar på din blogg än jag har på min.... men nåt reportage med färgbild i lokalpressen har du inte fått!

Än alltså.

;-)

2 kommentarer:

Basse sa...

Det var så lite så. :)
Tack själv för att du började.

Pierre Edström sa...

Grym är orättvisan. Kommer nog aldrig att bli nån känd nationalskald. Får hitta nåt annat att bli känd genom. Oförskämdhet kanske. Då kan man bli stämd precis som rödstrumpans piano ;-)