tisdag, juli 03, 2007

Sista brevet till Nybro?

Nedanstående brev skickade jag idag till min gamla arbetsgivare. Jag hoppas att alla bloggläsare förstår ironin i det sista stycket ;-)

Skäms, Nybro!

Företrädesrätt till återanställning

Jag har blivit uppsagd från Nybro kommun från min tjänst som utvecklingsledare vid Barn- och utbildningskontoret. Min sista anställningsdag var enligt uppsägningsbeskedet den 30 juni 2007. Jag gör härmed anspråk på företrädesrätt till återanställning.

Det är märkligt att inte ersättning för mina sparade semesterdagar betalades ut i samband med den ordinarie löneutbetalningen i juni månad. Jag förväntar mig naturligtvis att detta misstag rättas till så snabbt som möjligt.

För övrigt vill jag tacka för all förståelse och omtanke som Nybro kommun och dess företrädare har visat mig under hela uppsägningsprocessen. Att skiljas från en sådan arbetsgivare är inte överdrivet traumatiskt. Min uppfattning är dock liksom tidigare att uppsägningen saknar giltig grund vilket även min fackliga organisation har hävdat.



Birgitta Axelsson Edström

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du blir återanställd.
Kan du skicka mig ett mail jag har inte din mailadress och jag skulle vlja skicka dig en sak.
Hjärtliga kramar från Agneta Lndvall