tisdag, april 10, 2007

Helg, vardag, grattis och lite skäms....

Påsken är över för denna gång, och jag har varit osedvanligt lat vid datorn. För övrigt har det dock varit full rulle. Långfredagen hade jag ansvar för så gott som all musik i kyrkan och påskafton tillbringades på Öland med Kunglig vandring till Solliden samt middag på Guntorps herrgård. Det var gott i ordets alla bemärkelser. Tack goe liberalen!

Nu är det vardag igen och nämndsmöte väntar på torsdag. Det är inte bara roliga ärenden, utan en hel del ekonomi måste vi reda upp. Suck. Vi ska göra vårt bästa.

Några sportgrattis kan väl vara på sin plats?

  • Grattis Färjestadens innebandyklubb till elitserieplatsen! Och jag hoppas att ni ska känna er varmt välkomna att spela era matcher hos oss i Kalmar sporthall! Jag och liberalen var på plats i fredags och såg matchen mot Gävle. Vilken spänning och vilka oerhörda nerver på slutet!
  • Grattis till Modo för kvällens utskåpning! 5-1 låter inte illa, men fixa lyset till nästa gång ;-)
  • Grattis till Manchester United för 7-1 mot Roma! Spel mot ett mål eller?
  • Grattis till Kalmar FF som slog AIK i den allsvenska premiären! Och fy skäms till riksetermedia och vissa nätupplagor som bara såg allt från Stockholmsperspektiv.

Apropå att skämmas: I förra veckan var det ett himla liv om Kalmar FF och deras kortspelande, nakna rumpor och pilsnerdrickande i TV. Deras roll som förebilder ifrågasattes, och det kanske med viss rätta, men bara med viss rätta. Mest var det hela ett barnsligt och omdömeslöst tilltag, men såna misstag gör väl alla då och då (fast jag har personligen aldrig visat rumpan, spelat kort eller druckit öl i TV!) Jag tycker för min del att det är minst lika illa att idrottsklubbar bjuder på starköl vid Öppet Hus. Det borde man som hög kommunal makthavare hålla sig ifrån. Speciellt pinsamt blir det när kalaset med öl, deltagare och allt dessutom hamnar på bild i en av kommunens mest genombläddrade tidningar. Tycker jag alltså.

Häpp.

1 kommentar:

Pierre Edström sa...

Tur att du hann få dit tillägget inom parentes eller hur? ;-)