tisdag, februari 13, 2007

Kultur- och fritidsnämnden

Så var då årets och mandatperiodens första kultur- och fritidsnämndsmöte avklarat. Med tanke på den mycket digra föredragningslistan och den myckna information som var tvungen att lämnas så tycker jag vi gjorde ett mycket gott arbete när vi var klara vid femtiden. Fast du milde vad trött man är i skallen efter att ha suttit vid klubban så länge.... Bidragsärenden, kulturprojekt, idrottspris, investeringsbidrag, kulturpris, hyresavtal..... Hur som helst, den nya nämnden verkar vara ett trevligt gäng. Jag hoppas att vi ska trivas ihop, trots åsiktsskillnader.

Karusellen kring chefstillsättningarna i somras snurrar vidare. Jag vill betona att det är kring själva processen frågetecknen finns, och inte kring de personer som anställdes. Hur som helst, det blir en massa onödig oro när man inte sköter sina processer inom det regelverk som är beslutat, och de som får lida för det är just de anställda cheferna. Skamligt tycker jag. Och det är kommunen som ska skämmas. Förhoppningsvis lär man sig nåt av det här. Den främsta lärdomen är måhända att öppenhet är att föredra framför undanhållande av information. Och det borde man redan ha vetat, åtminstone på den nivån. Tycker jag. Tra la la.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst lite i din blogg och jag blir inte förvånad över det sätt du uttrycker dig på t.ex. "snyftreportage". Jag är förvånad över att du inte nämner i din blogg att kommunfullmäktigeledamöter blir hotade men du kanske bara applåderar dessa antifascister på din kammare.
Undrar hur du skulle reagera om du själv blev utsatt för hot men du skulle säkert inte anmäla det p.g.a. risken för snyftreportage i media.

Bedrövligt Birgitta!!!

Birgitta Axelsson Edström sa...

Självklart tar jag avstånd från alla våldsamheter såväl från extremhöger som från extremvänster liksom från andra håll. Det är så självklart att det inte ens behöver sägas. Inget sådant är acceptabelt.

För övrigt avgör jag och ingen annan vad jag skriver om på min egen blogg.