måndag, februari 05, 2007

60-talsnostalgi - en sjukdomsvinst?

Under gårdagen kom snuvan och hostan smygande tillbaka. Tempot skruvades ner efter installationsgudstjänsten i kyrkan och dottern och jag fick lite tid till att bara slappa medan goe liberalen slavade på radiosporten. Alltså, jag gillar inte att vara sjuk, men det är vid såna tillfällen som jag kan tillåta mig att bara slappa. Annars är det svårt.

Vet ni vad vi gjorde? Jo, vi tittade på Kråkguldet på DVD. Serien spelades in redan 1969 och jag har lite svaga minnen om att jag var jätterädd när jag såg den första gången i sällskap med min storasyster. Nu fyller den mig mest med nostalgiska rysningar. Snö, skidåkning, stickiga ollar, fula mössor, stereotypa brottslingar i teddykappa, VW Variant och 60-talsidyll.... Men det är mysigt och nog ganska tillåtet att frossa i sånt ibland. Åtminstone på en söndag om man inte mår bra.

Eller?

Inga kommentarer: