fredag, januari 19, 2007

Fredagstankar

Äntligen känns det lite kyla i luften! Det var till och med lite is här och där när vi cyklade till jobbet idag. Gott! De trafikproblem som kan komma med anledning av detta är inte lika roliga förstås... Det brukar dock hjälpa en del att hålla hastighetsbegränsingarna och anpassa körsättet efter väglaget. Tyvärr gör inte alla trafikanter det. Hemma i Funkabo råder anarki på det området. I tisdags hade polisen storsamling vid rondellen, och jag hoppas att de återkommer. Man kan faktiskt märka en liten, om än väldigt liten, förändring efter ett polisbesök. De värsta dårarna gör väl som vanligt ändå förstås.

Arbetet på expeditionen rullar på. Jag har just fått ta över bokföringen. Oj. Jag har aldrig tidigare gjort något sånt, utöver en fempoängskurs i företagsekonomi på universitetet, så det är lite pirrigt förstås. Jag ska göra så gott jag kan.

Mona som ny partiledare i storebrorspartiet.... Man måste önska henne lycka till. Byte av partiledare är en traumatisk process, det vet jag av egen erfarenhet. Valet är kanske logiskt, men jag tror det hade funnits andra alternativ som varit minst lika goda. Å andra sidan tror jag att det inte har kunnat växa fram så många nya starka krafter under Persson-eran. Han tog liksom all plats, precis som vår Gudrun gjorde. Då blir det problem med tänkbara ersättare. Men partisekreterare borde de byta. Hur många grodor är tillåtna därifrån? Igår kom ännu en apropå tappet på SSU-medlemmar. Vet hon inte att SSU aldrig har haft så många medlemmar om man inte räknar med avgångna, pensionärer och andra som aldrig själva har uppfattat sig som SSU:are själva ens? Suck! Mycket kan man nog anklaga förre SSU-ordföranden för, men inte fusk som ligger decennier tillbaka i tiden.

Moderaterna i kommunen ska kraftsamla efter det senaste avhoppet. "Tomma tunnor skramlar mest" heter det ju. Och prata, DET kan dom.

1 kommentar:

Pierre Edström sa...

Det måste kännas konstigt för Sahlin att inte vara förstahandsvalet. Hon har ju på nåt sätt vunnit på walk-over för att tala idrottsspråk. I går gav i och för sig Mona ett skapligt intryck i TV. Hon talade rent av om vikten av entreprenörskap och det har vi inte hört mycket av från det hållet tidigare.

Lycka till med bokföringen förresten. Glöm inte att debet är mot fönstret och kredit mot dörren. Det lärde jag mig i alla fall ;-).