fredag, juni 16, 2006

Heja på!

Grattis till svenska fotbollslandslaget! Jag måste erkänna att jag började tappa sugen när det gäller framgångar utöver enbart gruppspel för våra gulklädda nationalhjältar, men så när man trodde att hoppet var ute, i matchens sista skälvande minuter, så får Ljungberg in en skalle. Inte dumt! Inte dumt alls! Tack! Nu hoppas vi att sista omgången går Sveriges väg också. Frågan är vad som händer om Trinidad slår Paraguay med 1-0 och Sverige förlorar mot England med 2-0. Hoppas att vi slipper få veta.

Fast, glädjen igår var lite tudelad. Fy vad jag tyckte synd om Paraguay! Såg ni målvaktens tårar? Ja ja, gråter gör många, men just igår tyckte jag att det var grymt. Hoppet levde för dem i nästan 89 minuter, och så blev det bara godnatt och goodbye. Utslagning är grymt, både i fotboll och i verkliga livet.

Vår partiexpedition tävlar i år i klassen "Sommarens bastu". På tisdag har vi fått löfte om att fönsterspärrar ska sättas upp så att vi kan ha fönstren öppna utan att de slås sönder mot väggar och karmar när det drar lite. Det ser jag fram emot! Fram till dess får man sitta och läsa in de "trevliga" (hmm....) budgetoppositionsförslagen inför måndagens fullmäktige i omväxlande storm och hetta. Undrar på vilket sätt det påverkar läsningen. Det får vi se. Nånstans tycker jag dock, precis som när det gäller lag som slås ut i fotbolls-VM, att det är positivt att oppositionen försöker. Men nån allians ser vi inte direkt nåt spår av. I längden är det ju samarbetet det hela hänger på. Heja på ändå!

Inga kommentarer: