onsdag, mars 29, 2006

Gammalt och nytt

Idag har vi avtackat det avgående kommunalrådet Kjell Henriksson (s). Vi tackar för gott samarbete och önskar lycka till i fortsättningen! Som färdkost på den fortsatta resan i livet skickade vi med en röd skål med naturgodis i överflöd. Kjell är oerhört svag för godis, det är ingen hemlighet. Vi ville dock slå ett slag för en mer hälsosam last. Samtidigt fick han en liten vit och röd nalle med ett stort V-märke på magen. Vi vänsterpartister vill inte bli glömda! Jag kan också passa på att tacka för buffélunchen. Även som vegetarian gick det att äta sig mätt. Gott!

Resten av dagen har gått till diverse praktiska göromål. Vi får celebert besök i morgon av Jonas Sjöstedt, vår EU-parlamentariker, och en del förberedelser måste göras inför det. Kul! Sedan har jag justerat KFN-protokollet från förra mötet. Det är inte lika kul, men det måste göras. Det är viktigt att det blir korrekt nämligen. Det tycker både förvaltningen och jag.

Dottern hade friluftsdag idag och har ägnat sig åt bowling. Själv skulle jag inte vara sämre utan jag inledde cykelsäsongen i vårsolen. Det var riktigt skönt, fast flåset har fått sig en törn under de bilburna snömånaderna. Det ska minsann repareras. Nu kommer nya tider! Och med dem cykeltrampande och frisk luft! Det är tur att sådan fortfarande finns, förresten.....

Inga kommentarer: