lördag, mars 18, 2006

Fy för finalen!

Besvikelsen är stor! För femton år sedan hade väl låten räckt till, men idag 2006? Knappast. Ut med Sverige ur schlagerns finrum. Det är för sorgligt. Dessutom har jag ont i axeln. Vänster axel. Typiskt. Huvudet är betydligt mer vänstervridet än vanligt, dessutom i rent fysisk bemärkelse.

Fast teatern i eftermiddags var rolig! Och när det väl kommer till kritan är det viktigare.

Fast det är för trist ändå..... För en gångs skull är jag inte ensam om besvikelsen. Dottern är t o m mer arg än jag. Om det nu är möjligt.

3 kommentarer:

Nicke Grozdanovski sa...

observera att vi kommer representeras i Athen av Blåa flaggor..^*ryser* Annars är blått ganska vacker färg fast inte inom politiken eller på fanor :-)

Länge leve den röda fanan

Birgitta Axelsson Edström sa...

Ja, de blåskimrande flaggorna får mig att tänka på nåt helt annat än schlager.... Men ok, nu har majoriteten bestämt. Vi får hoppas på det bästa!

Och blått ÄR snyggt i andra sammanhang utom i politiska.

Men en fladdrande sjungande smurf.... Nej, usch.

Pierre Edström sa...

Tycker nog ändå att blåskimrande flaggor är rätt snygga. Får mig både att tänka på politik och bra fotbollslag ;-)